2 października 2022

Jakie są jej źródła?

1 min read

Doskonałym źródłem witaminy E są:
nasiona słonecznika;
migdały;
olej rzepakowy.
Witamina E jest wrażliwa na działanie światła i tlen.
Czy witamina C faktycznie jest nam potrzebna?
W sezonie jesienno – zimowym regularnie powraca dyskusja na temat roli witaminy C w zapobieganiu infekcjom. Coraz częściej słyszy się, że wcale nie jest ona dla naszego organizmu taka cenna. Czy faktycznie tak właśnie jest?
Rola w organizmie
Witamina C faktycznie chroni nas przed powstawaniem infekcji i to zarówno o charakterze bakteryjnym, jak i wirusowym. Jej rola jest jednak o wiele ważniejsza. Dzięki niej w naszym ciele może zostać skutecznie przyswojone żelazo. Chroni nas więc przed anemią, która wymaga zastosowania odpowiedniego leczenia. Dba również o nasz piękny wygląd, chroniąc naczynia krwionośne przed pękaniem. Jej obecność sprawia, że nie będą nas pękać brzydko wyglądające pajączki.
Gdzie możemy ją znaleźć?
Każdy preparat wielowitaminowy zawiera również witaminę C. Lepiej jednak zadbać o to, aby w naszej diecie znalazły się produkty, które są jej naturalnym źródłem. Zalicza się do nich:

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.