5 października 2022

Rola wapnia w diecie sportowej

1 min read

Wapń wpływa na stan naszych kości już od samego urodzenia. Jest to pierwiastek niezbędny dla naszego życia, a jego niedobór może powodować bardzo poważne szkody dla naszego organizmu. Wapń dla sportowców jest bardzo ważny w diecie. Bierze udział w procesie skurczu i rozkurczu mięśni, które trenujemy. Odpowiada również za krzepliwość krwi oraz warunkuje prawidłową pracę serca. Wapń można także spotkać w mleku, w przetworach mlecznych z wyjątkiem masła, pieczywie, jajkach oraz w rybach. Osoby które bardzo dużo ćwiczą powinny częściej spożywać mleko, które jest bardzo dobrym źródłem wapnia dla organizmu. Jeśli ktoś bardzo źle przyswaja wapń wtedy należy zażywać suplementy bogate wapno. Suplementy te należy uważnie stosować pod okiem specjalisty. Niedobór wapnia prowadzi do odwapnienia organizmu, zniekształcenia kości, problemów z kręgosłupem, zaburzenia funkcjonowania układu nerwowo – mięśniowego. Można również przedawkować ilość wapnia w organizmie. Nadmiar wapnia może być przyczyną tworzenia się kamieni nerkowych, a to może spowodować duży uszczerbek na zdrowiu.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.