5 października 2022

Na skurcze łydek i nie tylko

1 min read

Niemal każdy sportowiec bardzo dobrze wie, co to takiego skurcze łydek. Tego typu ból łapie często podczas treningu, niekiedy też na zawodach, zwłaszcza przy jakimś forsownym wysiłku fizycznym. Jednak ze skurczami łydek możemy mieć do czynienia również podczas wypoczynku, np. w czasie snu. Ból ten zna praktycznie każdy aktywny fizycznie. Nieobcy jest on także kobietom ciąży czy osobom zażywającym określone leki (np. moczopędne). W coraz większym stopniu zdajemy sobie także sprawę z tego, z czym owe skurcze są związane. Najczęściej odpowiada za nie niedobór magnezu w naszym organizmie. Z tego powodu, szczególnie w okresie wzmożonego wysiłku fizycznego, powinniśmy dbać o to, aby dostarczać sobie magnezu w swojej codziennej diecie (warto sięgnąć po rośliny strączkowe, soję, banany, kakao). W uzasadnionych przypadkach (mowa tu głównie o osobach w wyżej wymienionej grupy) warto także sięgnąć po suplementy diety z magnezem. Najlepiej te z witaminą B6, które pozwolą na dłużej zatrzymać magnez w organizmie.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.