2 października 2022

Odpowiednie nawodnienie jest ważne

2 min read

Coraz więcej osób zaczyna dbać o siebie komponując odpowiednią dietę. Wśród nich są ludzie, który zapominają, iż w diecie nie występuje jedynie jedzenie, a powinny być obecne także płyny w odpowiedniej ilości. Dlaczego to jest ważne? Udowodnione zostało, że przyswajanie wody pomaga zapobiec spadkowi wytrzymałości oraz szybkości, a jej brak na poziomie 3 procent, może skutkować spadkiem siły aż na poziomie 10 procent. Ponadto, gdy mamy za małą ilość wody w ustroju, to nasza krew jest gęstsza, a nasze serce ma utrudnioną pracę. Co więcej, ludzie, którzy piją odpowiednie dawki wody, mogą ćwiczyć o około 22 proc. dłużej niż osoby, które nie robią tego. Aż 400 ml płynów zostaje utraconych podczas przeciętnych ćwiczeń. Zależy to od czasu trwania treningu, temperatury i wilgotności powietrza i intensywności ćwiczeń. Wpływa na to również kondycja fizyczna trenującej osoby. Na tym poziome straty wody odczuwamy jako pragnienie, co jest zarówno oznaką odwodnienia. Oprócz pragnienia możemy doświadczyć pocenia się skóry, zarumienienia, braku energii, wymiotów i mdłości. Aby temu zapobiec, należy dziennie przyjmować wystarczającą dawkę płynów. Jest to od jednego do półtorej litra wody. Dodatkową szklankę wody, należy wypisać na około 40 min przed treningiem. Jednak, sama woda to jest wyraźnie za mało. Woda powinna zawierać adekwatną liczbę składników mineralnych, które wpływają na poziom elektrolitów w organizmie. Pamiętając o odpowiednim nawodnieniu, nasz trening będzie dłuższy, a my będzie czuć się lepiej.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.